Faglig turne: Er du den jordemoder, du gerne vil være? Herning

Onsdag d. 15. januar 2025 kl. 09:00 til 14:00

Søndag d. 15. december 2024 kl. 09:00

Huset No7, lokale 2.03 Regning og 2.04 Geografi, Nørregade 7, 7400 Herning Huset No7, lokale 2.03 Regning og 2.04 Geografi
Nørregade 7
7400 Herning

Faglig turne: Er du den jordemoder, du gerne vil være? Herning

Kvaliteten i vores arbejdsliv afhænger ikke kun af lønnens størrelse.

Det handler også om at være den jordemoder, man gerne vil være. Om at have mulighed for at give den omsorg og behandling, vi ved, gavner kvinder og familier. Om at have indflydelse på de rammer og beslutninger, der har eller får betydning for faget. Og om at være tryg og godt tilpas i det at være jordemoder.

Hvordan ser det ud for dig?

Det vil vi gerne have en samtale med så mange jordemødre som muligt om. Og derfor lægger vi nu op til en faglig debat om fag og faglighed og stiller spørgsmålet: Er vi på rette vej?

For at blive klogere på et svar tager vi på en faglig turne med stop i alle regioner (se datoer og sted nedenfor). Vi inviterer oplægsholdere med på turneen, der kan være med til at inspirere og måske provokere.

Vi kan ikke nå ud i alle hjørner af vores fag på en gang. Derfor har vi indsnævret fokus og tager udgangspunkt i overskrifter som:

• balancen mellem at følge retningslinjerne og samtidig se den enkelte kvindes behov og muligheder
  • balancen mellem hvad kvinderne og familierne ønsker og hvad vi jordemoderfagligt kan anbefale
  • balancen i prioritering af medicinske indsatser overfor omsorgsindsatser og indsatser for sundhedsfremme og forebyggelse

Vi glæder os til en samtale om vores fag, hvor vi ser hinanden i øjnene og har tid til at folde argumenterne ud.

Vi kommer til at lytte intenst og til at bruge jeres erfaringer og input i Jordemoderforeningens videre arbejde.

Lige så snart vi har programmet klar, sender vi det ud på vores kanaler.

I første omgang må I meget gerne sætte kryds i kalenderen (se datoer nedenfor). I vælger selv om det skal være i jeres egen kreds eller et andet sted, der måske er nærmere.

Vi håber, at se rigtig mange jordemødre og det gælder både undervisere, ledere, jordemødre ansat på fødeafdelinger eller i kommuner, privat ansatte jordemødre og privatpraktiserende – alle steder hvor jordemødre ellers færdes.

Alle perspektiver er vigtige.

Bedste hilsen fra Lis og Mette

Find vej til arrangementet