Temadag: Trivsel i kendt jordemoderordning Aflyst

Temadag: Trivsel i kendt jordemoderordning Aflyst

Temadag: Trivsel i kendt jordemoderordning

COVID-19-INFO:
Jordemoderforeningen følger myndighedernes covid-19-retningslinjer, der skal forebygge spredning af smitte.
Ved temadagens start gennemgår vi de aktuelle retningslinjerne.
Har du covid-19-lignende symptomer, skal du blive hjemme.

Kendt jordemoderordning er en arbejdsform, som giver faglig stolthed - men det er også en arbejdsform som kan udfordre jordemødres arbejdsglæde og work-life balance. Den udfordring tager temadagen fat på.

Temadagens program:

9.30 – 10.00: Morgenbrød og kaffe/te

10.00 – 13.30: Workshop: Trivsel på tilkald

v/ Charlotte Allesen, certificeret erhvervscoach

Der vil være frokostpause i løbet af workshoppen

13.30 – 14.30: Walk & talk: Hvordan fungerer din ordning?

14.30 – 14.45: Kaffe/te pause

14.45 – 16.00: Den kendte jordemoders arbejde med sårbare gravide og
                        deres familier
                        v/ Nadia Rahr, kendt jordemoder og kandidatstuderende i
                        pædagogisk psykologi

16.00: Tak for i dag!

Beskrivelse af dagens indhold:
På formiddagens workshop skal vi arbejde på trivsel og egenomsorg, når man er kendt jordemoder. Workshoppen vil tage fat på, hvordan man navigerer i en arbejdstid, der ofte er flydende og i høj grad bestemt af familiernes behov. Vi skal arbejde med at sætte grænser - både for os selv og familierne tilknyttet ordningen. Og finde svaret på, hvornår har jeg mit arbejde gjort det godt nok?

Midt på dagen vil der være en Walk & Talk, hvor gåturen skal bruges på at undersøge, om der er positive tiltag fra andre kendt jordemoderordninger, som kan implementeres i ens egne ordning.

Om eftermiddagen vil der være et fagligt oplæg omhandlende redskaber og tilgange, som den kendte jordemoder kan bruge i sit arbejde med sårbare gravide og deres familier.

Deltagere:
Aktive medlemmer af Jordemoderforeningen som er "kendt".
Ledende jordemødre, som leder jordemødre i kendt jordemoderordning, er også velkommen.

Covid-19-pandemien giver på nuværende tidspunkt fortsat usikkerhed om, hvordan vi kan mødes i april, og derfor vil der kun være plads til 30 deltagere på temadagen.
Jordemoderforeningen er opmærksom på, at der er væsentligt mere end 30 kendte jordemødre i foreningen, og hvis der er stor interesse for at deltage på temadagen, gentager vi den, når tiden er til det.

Er du interesseret i temadagen, men ikke nåede at få en plads?
Tilmeld dig temadagens venteliste og du vil få tilsendt information, hvis der bliver en ledig plads eller arrangeret en tilsvarende temadag.

Der tages forbehold for ændringer i temadagens program.