Netværkswebinar for kandidat- og masterstuderende

Mandag d. 8. marts 2021 kl. 09:00

Online Online

Netværkswebinar for kandidat- og masterstuderende

Få inspiration til hvilke jobmuligheder, der er for jordemødre med en kandidat- eller masteruddannelse, og hør hvad du skal være opmærksom på, når du skal forhandle din første akademiker løn.

Jordemoderforeningen har samlet et panel bestående af jordemødre med en videreuddannelse, som fortæller om deres vej til et akademisk arbejde. Hør deres historie og bliv inspireret til din egen jobsøgning.

Vi har desuden bedt sundhedschef i Svendborg kommune, Anne Højmark Jensen, fortælle om, hvilke jobmuligheder hun ser for jordemødre i kommunerne, og hvilke forventninger og ønsker hun har til en akademisk medarbejder.

Der vil cirka halvvejs være en virtuel netværksworkshop, hvor du mødes med andre deltagere i en mindre virtuelle gruppe til netværk og workshop om dit fremtidige arbejdsliv.

Afslutningsvis vil Jordemoderforeningens jurist Kasper Gabs Hansen give et indblik i hvilke stillingsopslag, der er relevant for jordemødre med en kandidat- eller masteruddannelse, og fortælle hvad du skal være opmærksom på, når du skal forhandle din første akademikerløn.

Alle interesserede medlemmer* er velkommen til at deltage i webinaret. Webinaret kan også være relevant for jordemødre, der har afsluttet en videregåendeuddannelse eller jordemødre, der overvejer at læse videre.

Webinarets program:

Kl. 10.00 – 10.05: Velkommen

Kl. 10.05 – 11.00: Jobinspirationspanel og spørgsmål til panelet

Kl. 11.00 – 11.10: Pause

Kl. 11.10 – 11.40: Mød en arbejdsgiver: Sundhedschef i Svendborg kommune
                             Anne Højmark Jensen

Kl. 11.40 – 12.00: Virtuel netværksworkshop

Kl. 12.00 – 12.10: Pause

Kl. 12.10 – 13.00: Løn og ansættelsesvilkår: Hvordan får jeg forhandlet min
                             første akademikerløn?
                             v/ Juridisk konsulent Kasper Gabs Hansen

Kl. 13.00: Tak for i dag.

* Følgende medlemskaber kan deltage: Aktivt medlemskab, dimittendsats, barselsorlov uden løn, arbejdsløs, autoriseret studerende, studerende på jordemoderuddannelsen

Der tages forbehold for evt. ændringer i programmet.