AFLYST: Årsmøde og generalforsamling i Dansk Jordemoderfagligt Selskab

4300 Holbæk

AFLYST: Årsmøde og generalforsamling i Dansk Jordemoderfagligt Selskab

MØDET ER AFLYST PGA. CORONA-SITUATIONEN

DJS inviterer til årsmøde og generalforsamling. Kom og vær med til en dag fyldt med spændende jordemoderfaglige oplæg.

Tid: 28. maj kl. 12-18
Sted: Holbæk Sygehus

Program:
kl. 12 - 12.30 Velkommen og sandwich

kl. 12.30 - 13.30 Nicole Thaulagant, lektor, RUC, ph.d., cand.scient.soc.
Nicole har forsket i forskellige sundhedspolitiske tiltag, rationaler bag disse, implementeringen i praksis samt de subjektive oplevelser af sundhedspolitikken. Hun har kritisk belyst den politiske ambition om ”den normale fødsel” og hvilken udvikling jordemoderens profession synes at gennemgå på trods af denne politiske ambition. Interessen for hvordan svangreomsorgen er blevet politiseret de sidste årtier har ført til et studie af fødselspolitikkens udvikling i henholdsvis Frankrig og Danmark; to forskellige fødselskulturer hvor jordemoderprofessionen historisk har haft forskellige funktioner. Nicole har undersøgt politiske idealer omkring den humaniserede fødsel på trods af en forsat eller endda stigende medikalisering af fødsler. Hendes aktuelle forskning undersøger de franske jordmødres kamp for professionel anerkendelse, da denne case måske kan ”lære” os noget om de udfordringer den danske fødselskultur synes at gennemgå i lyset af den nuværende politiske ambition om en reorganisering af fødesteder.

kl. 13.30 - 14.30 Nyt fra arbejdsgrupperne
Præsentation fra DJS’s arbejdsgrupper omkring evidens og sundhedsfremme.

kl. 15.00 – 16.00 Eva Rydahl, jordemoder og ph.d.-studerende
Eva fortæller om sin seneste forskning omkring igangsættelser før GA 42+0. Kom og stil spørgsmål og vær med til en garanteret spændende jordemoderfaglig diskussion af resultaterne.

kl. 16.00 - 16.30 Receive
Verdenspremiere! Monica Ladekarl, Laura Sparholt og Mie de Wolff, jordemødre, fortæller om resultaterne fra Recieve-study omkring rebozo som forbehandling til vendingsforsøg.

kl. 16.30 – 17.00 Nedsættelse af nye arbejdsgrupper

kl. 17.00 – 18.00 Generalforsamling
Med årsberetning og valg til bestyrelsen. Dagsorden kommer på hjemmesiden http://www.jordemoderforeningen.dk/dansk-jordemoderfagligt-selskab/ senest d. 16.april 2020.

Forplejning:
Der serveres frokost samt kaffe, te og kage til arrangementet.

Pris:
Medlemmer af DJS: 100kr
Ikke-medlemmer: 250kr

Du er naturligvis velkommen til at melde dig ind i DJS, før du tilmelder dig årsmødet.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >