TR-kursus modul 3

Tirsdag d. 22. oktober 2019 kl. 09:00 til onsdag d. 23. oktober 2019 kl. 16:00

Søndag d. 22. september 2019 kl. 09:00

Huset (tidl. Byggecentrum), Hindsgavl Alle 2, 5500 Middelfart Huset (tidl. Byggecentrum)
Hindsgavl Alle 2
5500 Middelfart

TR-kursus modul 3

Målgruppe: TR, suppleanter og kredsformænd

Program TR-kursus modul 3

Tirsdag den 22. oktober 2019:

Kl. 9.30
Ankomst og morgenmad

Kl. 10.00
Velkomst, praktiske oplysninger og præsentation v/Lene Maigaard

Kl. 10.15
Forhandling v/ Malene Rix
Formiddag:
• Deltagernes erfaringer: Hvad virker når I forhandler? Hvornår er det svært?
• Forhandlingens anatomi: Hvornår forhandler vi – formelt som uformelt?
• Forhandlingen med sig selv: Forberedelsen af udspil til forhandling og hvilke faldgruber, der eksisterer. Gode råd til hvordan man opnår et robust og fleksibelt mandat fra medlemmerne, og hvordan det påvirker den videre proces.

Kl. 12.30
Frokost

Eftermiddag:
• Tid og påvirkning i forhandling: En gennemgang af de strategiske overvejelser man skal gøre sig omkring kontakten til modparten og i det hele taget til den del af netværket, der har indflydelse på forhandlingsresultaterne.
• Overblik over eget netværk og personlig handlingsplan for det fremtidige forhandlingssamarbejde

Kl. 18.00
Middag

Onsdag den 23. oktober 2019:

Kl. 7.30
Morgenmad

Kl. 9.00
Forhandling fortsat v/ Malene Rix

Formiddag:
• Forhandlingsmødet: Hvilke udfordringer ligger i selve mødet, hvor uenigheden kommer på bordet? Hvad betyder vores fortolkning af modparten for processen?  Vi ser på hvordan måden man faciliterer mødet på, og den kommunikationsform man vælger, påvirker processen og dermed resultatet på godt og ondt. Opskrift og anbefalinger til en konstruktiv mødeproces.

Kl. 12.00
Frokost

Eftermiddag:
• Parallelforhandlingen – relationen til modparten: Vi forhandler vores relationer til andre, og i et forhandlingssamarbejde foregår der hele tiden en vurdering og justering af relationen mellem parterne. Vi ser på hvilken ’historie’ der findes om deltagerne i de enkelte forhandlingssamarbejder og om der skal justeres på det indtryk, man som TR giver sin modpart.
• Bias og ’filtre’ i forhandling: Et kig på de mest klassiske bias, der kan forstyrre en forhandling og hvordan man kan håndtere disse.
• Afsluttende refleksion og personlige handlingspunkter omkring egen forhandlingsstil.

Kl. 15.30
Afrunding og tak for denne gang

Kl. 16.00
Kom godt hjem