Obstetrisk kodning, forskning og kvalitetssikring - AFLYST

Torsdag d. 24. september 2020 kl. 12:30 til fredag d. 24. september 2021 kl. 18:00

Onsdag d. 15. september 2021 kl. 08:00

Rigshospitalet Auditorium 2, Blegdamsvej 9, 2100 København Ø Rigshospitalet Auditorium 2
Blegdamsvej 9
2100 København Ø

Obstetrisk kodning, forskning og kvalitetssikring - AFLYST

Aflysning:
Tak for din tilmelding til DSOG og Jordemoderforeningens kodemøde den 24. september.

En del regioner har meldt ud, at deres ansatte ikke må deltage i kurser kongresser, mv. Vi har derfor allerede fået flere afbud til arrangementet den 24. september.

På baggrund af dette og den fortsatte usikkerhed om epidemiens udvikling hen over efteråret, har vi desværre set os nødsaget til endnu engang at måtte udskyde mødet.

Vi håber meget, at vi kan få mulighed for at holde arrangementet i marts måned 2021, men vil endnu ikke lægge os fast på en dato.

Da vi er klar over, at der er mange kodespørgsmål, som ikke besvares, grundet udsættelsen af mødet, vil vi forsøge at udarbejde og eftersende ekstra materiale vedrørende kodning til besvarelse af nogle af spørgsmålene.

DSOG og Jordemoderforeningens kodeudvalg

DSOG og Jordemoderforeningen inviterer til det årlige seminar om obstetrisk kodning, forskning og kvalitetssikring.

Seminaret finder sted på Rigshospitalet den 24. september kl. 13 – 17.

Eftermiddagen vil byde på  nyt om kodning, opfølgning på ændringer af eksisterende koder, opdatering på status om LPR3, økonomi i sundhedsvæsenet og meget mere.

Deltagelse er gratis, men af hensyn til bestilling af forplejning er tilmelding obligatorisk.

Vi opfordrer alle, der har lyst til at præsentere et forskningsprojekt baseret på  obstetriske register-data, herunder forskningsprojekter vedrørende COVID-19,  til at sende et abstract til lone.krebs@regionh.dk eller AMSc@jordemoderforeningen.dk senest den 21. august.

Målgruppen for arrangementet er:
Obstetrikere, føtalmedicinere, gynækologer, sekretærer og jordemødre

Arrangører: DSOG’s arbejdsgruppe for obstetrisk kvalitetssikring og nomenklatur og og Jordemoderforeningen

12.30 -13.00
Ankomst og sandwich

13.00 -13.10
Introduktion og velkomst. DSOG/Jordemoderforeningen

13.10 -13.25
Kodning af COVID-19 (Oplægsholder endnu uvis)

13.25 -13.40
Hyppighed af neonatal død, nationalt og internationalt. Lene Friis Eskildsen og Lone Krebs

13.40 -14.00
Status på LPR3 Ole B. Larsen, afdelingslæge, Sundhedsdatastyrelsen

14.00 -14.15
Sundhedsdataprogrammet. (Afventer oplægsholder)

14.15 -14.30
Dansk Kvalitetsdatabase for Fødsler. Charlotte Brix Andersson, overlæge

14.30 -14.50
Kaffepause

14.50 -15.15
Den nye MFR qlick løsning på eSundhed. Nynne Bech Utoft, Signe Schou Klausen, Ditte Trier-Poulsen, Sundhedsdatastyrelsen.

15.15 -15.30
Kodning i Familieambulatorier, Margrethe Møller og Lene Friis Eskildsen.

15.30 -15.40
Diverse ændringer, nye koder mv. Richard Farlie og Lene Friis Eskildsen

15.40 -16.00
Økonomi i sundhedsvæsnet.  Rikke Nyrop Rosenberg, aktivitetschef, Økonomi og Planlægning, Amager og Hvidovre Hospitaler

16.00 -16.30
Præsentation af projekter der anvender data fra Fødselsregisteret

16.30 -16.45
Diskussion og afrunding

Deltagelse er gratis, men af hensyn til forplejning er tilmelding obligatorisk.