Netværksdag for kandidat og masterstuderende jordemødre og nyuddannede kandidater

Fredag d. 8. marts 2019 kl. 09:00 til 15:45

Mandag d. 4. marts 2019 kl. 09:00

Jordemoderforeningen (BRUG IKKE), Sankt Annæ Plads 30, 1250 København K Jordemoderforeningen (BRUG IKKE)
Sankt Annæ Plads 30
1250 København K

Er du i gang med et kandidat- eller masterstudie eller er du nyuddannet kandidat og endnu ikke fået et job, som matcher dine kandidatkompetencer, er denne netværksdag en mulighed for dig.

Program:

09.00-09.20: Kaffe/te morgenmad

09.20-09.30:
Velkomst og præsentation

09.30-10.00
: Oplæg ved 4 jordemødre med en kandidat/masteruddannelse, om deres vej til job

10.00-10.45:
Spørgsmål til kandidaterne

10.45-11.00:

11.00-12.00:
Løn- og ansættelsesvilkår. Hvordan får jeg forhandlet min første akademikerløn?
v/Lene Maigaard, Forhandlingsleder, Jordemoderforeningen

12.00-12.45:
Dig og arbejdsmarkedet
v/Anne-Mette Schroll, Forsknings-og udviklingskonsulent og Mette Busk, forsknings og udviklingsassistent, Jordemoderforeningen

12.45-13.30: Frokost

13.30-15.30:
Impostorfænomenet
Få indblik i Impostor-fænomenet – en slags mindreværdskompleks der især rammer de introverte og højt begavede, som er tilbøjelige til at undervurdere sig selv og overvurdere andre. De har ikke et realistisk selvbillede, og derfor dømmer de ofte sig selv for hårdt
  • Mener du selv, at det du kan, ikke er noget særligt?
  • Tror du, at det, der er nemt for dig, også må være nemt for alle andre?
  • Er du bange – grænsende til angst – for, at du aldrig vil kunne gentage din succes?
  • Fylder en enkelt kritisk bemærkning mere i din bevidsthed end alle de rosende ord?
  • Er du sikker på, at du tager fejl, har snydt eller ikke har anstrengt dig nok, når noget lykkes for dig?
  • Eller orker du bare ikke tage kampen op med alle de selvsikre kolleger, du møder, fordi du ikke er hurtig til at formulere dig mundtligt og måske også er lidt for sårbar til at turde kæmpe for din sag? Heller ikke selv om du ved, at du faktisk har ret?

Jordemødre er ofte kendetegnet ved at være meget flittige og velbegavede kvinder, men som måske har en tendens til at undervurdere egne evner.

Kom og hør om Imposter-fænomenet, og hvad du kan gøre ved det.
v/Ann Schødt, Potentialefabrikken

15.30- 15.45:
Evaluering af dagen

Målgruppe: Alle jordemødre som er igang med en kandidat eller master uddannelse og har medlemsstatus aktiv eller autoriseret studerende. Derudover nyuddannede kandidater, som endnu ikke har fået et job, der matcher deres kandidatkompetence og tillige er medlem af Jordemoderforeningen med medlemsstatus aktiv

Pris: Er du studerende eller på dagpenge, er det gratis at deltage. Er du i job, koster det 300 kr.

Arrangør: Jordemoderforeningen

Der tages forbehold for evt. ændringer i programmet